Heb je een zittende job? En wil je je zitgedrag veranderen? Dan kan de online tool Start to Stand je helpen. Je komt te weten hoeveel je zit, wanneer je zit en hoe je dit kan veranderen.

Oplossingen op maat van jouw zitgedrag

Op een gewone werkdag zitten we met zijn allen gemiddeld 5 tot 8 uur stil op kantoor. En dat is niet zo onschuldig als het lijkt: wie een zittende leefstijl heeft, loopt meer risico op onder andere hartziekten, darmkanker, diabetes, depressie en voortijdige dood. Hoog tijd dus om daar wat aan te doen!

Met Start to Stand krijg je meer inzicht in je persoonlijk zitgedrag. Eerst vul je enkele vragen in over je dagelijkse gewoonten. Op basis van jouw antwoorden krijg je dan gratis tips en een persoonlijk advies.

Kies zelf je doelen

Je hoeft niet meteen alles aan te pakken, maar kunt ook één of enkele doelen uitkiezen. De tool biedt je dan tips om jouw persoonlijke doel te bereiken.

Denk aan:

  1. Langdurig zitten onderbreken
    Tip: Ga bij elk telefoontje staan.
  2. Totale zittijd reduceren
    Tip: Hou een vergadering rechtstaand of al wandelend.
  3. Zitgedrag tijdens de woon-werkverplaatsing veranderen
    Tip: Blijf rechtstaan op tram of bus.
  4. Zitgedrag tijdens de pauzes veranderen
    Tip: Maak een wandeling tijdens je middagpauze.

Tot slot kan je je eigen Start to Stand-actieplan opstellen en printen.

De tips hierboven zijn slechts voorbeelden. Wil jij ook minder zitten en nog meer tips krijgen? Surf dan vandaag nog naar www.starttostand.be voor een actieplan op jouw maat.