Wat we samen doen, doen we beter. Dat geldt ook voor bewegen. We gaan misschien niet beter bewegen, maar de kans is groot dat we meer zullen bewegen. En dat is dan weer beter voor onze gezondheid.

Ontbreekt het je soms ook aan motivatie om te bewegen? Dan kan een beweegbuddy helpen!

Spreek met een of meer collega’s af om regelmatig samen te bewegen. Plan bijvoorbeeld een wandeling tijdens je lunchpauze op maandag, woensdag en vrijdag. En zet die ook effectief in je agenda. Heb jij eens geen zin of veel werk? Je collega’s kunnen je wel motiveren om mee te gaan en jij kan op jouw beurt je collega’s motiveren. Maak het nog leuker door verschillende wandelroutes in een doos te steken en er een uit te trekken. Of zorg om de beurt voor lekkere snacks die je onderweg kan opeten.

Probeer er ook eens een groepsgebeuren van te maken. Maak een wandelketting waarbij jij één collega uitnodigt om mee te wandelen. De volgende keer nodigt je collega nog een extra collega uit. De keer nadien nodigt die collega weer een andere collega uit. Tot je op de duur met het hele team op weg bent. Zo maak je een lange ketting van wandelende collega’s .

Wandelen is trouwens een ideale activiteit om je collega’s beter te leren kennen. Het geeft je de kans om een half uurtje ongestoord te praten en wat meer te weten te komen over elkaar. De verbinding die je zo creëert zet zich nadien ook door in het werk. Een ideale teambuilding dus!

Nog meer beweegtips? Download het handig boekje boordevol originele beweegtips.