We weten ondertussen allemaal dat bewegen veel voordelen heeft, zowel op fysiek als op mentaal vlak. Door te bewegen stroomt er meer bloed naar onze hersenen. Hierdoor worden de verbindingen tussen de hersencellen sterker. Door te wandelen gaan onze beide hersenhelften ook meer samenwerken. Zo kan je nieuwe informatie beter onthouden en zal je sneller nieuwe ideeën bedenken. Heb je een writer’s block of zit je vast tijdens een brainstorm? Sta recht en beweeg. Een kleine wandeling helpt je terug op weg. En de ideeën die komen dan vanzelf!

Heb je last van stress op het werk? Beweging helpt je om de stress te verlagen. Niet alleen zal het stresshormoon  cortisol verlagen door regelmatig te bewegen, je bouwt ook endorfine op. En endorfine zorgt voor een ontspannen gevoel. Je hoeft hiervoor trouwens niet intensief te gaan sporten. Wil je dus ontspannen het weekend ingaan? Las dan tijdens deze laatste werkdag een wandeling in. De stress zal zo van je afglijden!

Ook voor je botten is bewegen goed. Door te bewegen maak je botcellen aan en worden je botten sterker. En sterke botten zorgen voor minder breuken, zeker op latere leeftijd. Ook vitamine D maakt je botten sterker. Ga dus regelmatig naar buiten zodat je huid zonnestralen kan opvangen en vitamine D kan aanmaken. Met een wandeling van een kwartier geef je je huid hiervoor al voldoende tijd. Bovendien vraagt wandelen niet veel belasting van je lichaam. Zo is de kans op blessures dus klein. Wandelen is daarom de ideale activiteit, ook als je geen getrainde sporter bent.