Koffie is één van de meest populaire dranken wereldwijd. Veel kans dat jij ook een fan bent dus! Geef toe, de dag starten met de heerlijke geur van een tasje koffie … het zet je gemoed meteen goed. De cafeïne in de koffie zorgt dat je je beter kan concentreren en dat je alerter bent. Maar dat is geen nieuws als je een koffiefan bent. We drinken gemiddeld 4 of 5 kopjes per dag. Koppel het koffiedrinken aan een beweegmoment: dan heb je meteen 4 of 5 kansen om te bewegen. Zo moet je er niet over nadenken maar wordt het een routine. En wat je automatisch doet, gaat makkelijker.

Een koffiemoment een kracht-boost?

Zo’n beweegmoment inlassen bij je koffiepauze is niet zo moeilijk. Zo kan je bijvoorbeeld de koffiezetmachine het dichtst in de buurt negeren en je koffie op een andere verdieping drinken. Of ga bij elke koffie die je drinkt een blokje om. Je komt aan je stappen, mag als beloning een heerlijk tasje koffie drinken en onderweg kom je misschien wel leuke collega’s tegen. Dat zijn dus 3 vliegen in 1 klap.

Zit je met meerdere collega’s in 1 kantoor? Haal dan om de beurt koffie voor elkaar. Gebruik hiervoor geen dienblad maar breng elke kop apart naar je collega’s. Op die manier kom je makkelijk aan een heel aantal extra stappen. Als je dit in een beurtrol doet, krijgt elke collega zo zijn of haar beweegmoment. Let wel op dat jij naast deze beweegpauze ook nog andere beweegmomenten inlast en laat je dus niet zomaar een hele dag bedienen, hoe zalig dat ook is!

Let wel op dat je niet te veel koffie gaat drinken want dat heeft negatieve gevolgen. Drink het dus met mate. Wist je trouwens dat het woord koffie afgeleid is van het Arabische qahwa? En dat betekent kracht. Met een beweegmoment geef je je koffiemoment nog een extra kracht-boost.